10 Stoere tips om topfit te blijven

DIT frisse start

Veiligheid op 1. Daar blijven we op hameren. Het is niet voor niets de nummer 1 van de 7 vakgaranties van DIT Personeel. Hoe jij aan die veiligheid kunt bijdragen? Door altijd de vereiste PBM’s te gebruiken. Door op je werklocatie alert te zijn op risico’s. Maar ook door ervoor te zorgen dat je fit bent en blijft.  Hoe fitter, hoe veiliger. En hoe meer energie je kunt steken in je werk én je vrije tijd.

En hoe blijf je topfit? Wij geven je onze 10 stoere tips!


1. Gezonde snacks zijn ook stoer
Zoete snacks met veel suikers putten je behoorlijk uit en als je lichaam die piek aan suikers heeft weggewerkt heb je alweer zin in zoetigheid. Kies liever voor stoere mannen snacks zoals fruit, noten, kwark of een mueslireep.

2. Daag je collega’s uit, voetballen!
Bewegen is gezond, dat weten we allemaal. Vraag wat collega’s om in de pauze of na werktijd een potje te voetballen, het enige wat je nodig hebt is een bal!

3. Bewegen, bewegen en nog eens.. bewegen
Het maakt niet uit hoe, waar of wanneer maar probeer, naast je werk, zoveel mogelijk te bewegen. Waar kies jij voor: Vaker met de fiets? Bezoekje aan de sportschool? De trap ipv de lift? Je auto een straat verder parkeren? Of de hond uitlaten.

4. Gaap… Neem voldoende nachtrust
Het klinkt niet heel stoer maar voldoende nachtrust helpt om de dag fit te beginnen. Gemiddeld acht uur per nacht zorgt ervoor dat jij fit, alert en vol energie op je werk verschijnt. Dus duik er op tijd in!

5. Pak stress aan – stop met piekeren
Stop met piekeren! Maak je niet onnodig druk. Een beetje stress is niet erg als je moet presteren op je werk, maar lig er s ’nachts niet van wakker.

6. Wie heeft de grootste spierballen?
Wie is de sterkste op het werk? Organiseer in de pauze een wedstrijdje armdrukken. Welke collega is de sterkste en verslaat iedereen?   

7. Ontspan na hard werken
Werken in de Techniek, Bouw, Metaal of Schildersbranche kan fysiek soms zwaar zijn. Zorg voor voldoende ontspanning. Hoe? Ga een eind wandelen, neem een warme douche, kijk een filmpje op de bank, spreek af met vrienden, neem je partner mee uit eten of doe even helemaal lekker niets.

8. Challenge gereedschapskist heffen 
Hoe lang houd jij een gevulde gereedschapskist omhoog met twee uitgestoken armen? Ga de challenge aan tijdens de vrijdagmiddagborrel, wie houdt het het langst vol?

9. Gezond eten geeft energie
Gezond eten geeft energie en zorgt ervoor dat je je fit voelt. Zorg er daarom voor dat je gevarieerd eet en sla geen maaltijd over. Kies voor volkoren boterhammen, voldoende eiwitten, vezels en drink voldoende water. En ja.. een biertje op z’n kan ook prima!

10. Pak je slechte gewoonte aan
Een frietje in de pauze? Een biertje bij het eten? Altijd met de auto? Laat naar bed? Roken? Om fit te worden en te blijven, moet je er toch met een paar stoppen. Vervang ze door gezonde gewoontes. Hoe moeilijk dat soms ook is!

 

Maak kans op een sportschoolabonnement!  

Heb jij ook een tip om topfit te blijven? Deel hieronder jouw tip(s) met ons en maak kans op een sportschoolabonnement! *lees hier de actievoorwaarden

 

Deel jou tip(s) om topfit te blijven!

Beeldmerk Talent DIT - klein.png

Vragen?